Úvodní stránka
>
Jednání vlády
>
Dokumenty vlády
>
2000
>
2000-12-04
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY
USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne
4. prosince 2000
č.
1218 + P
o Způsobu převádění finančních prostředků ze státního rozpočtu (státních fondů)
do rozpočtů obcí a krajů a do rozpočtů okresních úřadů
v roce 2001
Vazba na záznam z jednání vlády:
V l á d a
I. s c h v a l u j e Způsob převádění finančních prostředků ze státního rozpočtu (státních fondů) do rozpočtů obcí a krajů a do rozpočtů okresních úřadů v roce 2001 uvedený v příloze tohoto usnesení;
II. u k l á d á
1. členům vlády a vedoucím ostatních ústředních orgánů státní správy a přednostům okresních úřadů postupovat podle bodu I tohoto usnesení,
2. ministru školství, mládeže a tělovýchovy zpracovat podrobnou metodiku pro postup stanovení rozpisů celoročních rozpočtů jednotlivým školám, předškolním a školským zařízením,
3. přednostům okresních úřadů postupovat podle metodiky uvedené v bodě II/2 tohoto usnesení.
Provedou:
členové vlády,
vedoucí ostatních ústředních
orgánů státní správy,
přednostové okresních úřadů
Předseda vlády
Ing. Miloš Z e m a n , v. r.
P ř í l o h a
k usnesení vlády
ze dne 4. prosince 2000 č. 1218
Způsob převádění finančních prostředků ze státního rozpočtu
(státních fondů) do rozpočtů obcí a krajů a do rozpočtů okresních úřadů
v roce 2001
I. Základní charakteristika finančních vztahů
Ze státního rozpočtu na rok 2001 budou ve vztahu k územním samosprávným celkům (obcím, krajům) a okresním úřadům realizovány následující tři základní typy
finančních vztahů
:
1. přímé finanční vztahy
, které představují přímý tok peněžních prostředků mezi j
e
jich poskytovatelem (příslušnou kapitolou státního rozpočtu) a rozpočtem konečn
é
ho příjemce rozpočtových prostředků. Jedná se o výdaje státního rozpočtu rozpočtované v jednotlivých kapitolách státního rozpočtu (ústřední orgány státní správy, okresní úřady a v kapitole Všeobecná pokladní správa) pro územní samosprávné celky, okresní úřady a jimi zřízené organizace. Cestou přímého finančního vztahu budou realizovány dotace (návratné finanční výpomoci) poskytované ze státních fondů (státní fondy jsou součástí veřejných rozpočtů).
2. zprostředkované finanční vztahy
, které představují tok peněžních prostředků re
a
lizovaný mezi jejich poskytovatelem (příslušnými kapitolami) a konečným příje
m
cem prostřednictvím kapitoly 380 - Okresní úřady. Povinnost poskytování dotací ze státního rozpočtu do rozpočtů
obcí
prostřednictvím kapitoly Okresní úřady je uložena v § 19 odst. 2 zákona č. 218/2000 Sb.
3. vztahy programového financování
, kterými jsou zabezpečovány toky peněžních prostředků na financování programů dle § 12 a násl. zákona č. 218/2000 Sb. Tyto finanční vztahy jsou realizovány mezi příslušnými správci programů (ústředními orgány státní správy) a příjemci těchto prostředků jako přímými účastníky progr
a
mů.
Dotace a návratné finanční výpomoci na financování reprodukce majetku ve
vlastnictví státu
(zabezpečované organizačními složkami státu a příspěvkovými o
r
ganizacemi zřízenými orgány státní správy) jsou čerpány prostřednictvím rozpočt
o
vých účtů vedených u České národní banky do výše limitů stanovených správcem programu (správcem rozpočtové kapitoly). Správce programu je povinen respektovat limity stanovené na financování programů v zákoně o státním rozpočtu. Dotace a návratné finanční výpomoci poskytované příspěvkovým organizacím lze ro
v
něž poskytovat převodem z účtu poskytovatele na bankovní účet jejich příjemce.
Dotace a návratné finanční výpomoci na financování reprodukce majetku, který
není ve vlastnictví České republiky
(a nebo se jedná o cílové řešení, kterým by byl přechod majetku z vlastnictví státu do vlastnictví krajů dle zákona č. 157/2000 v průběhu roku 2001) jsou poskytovány prostřednictvím banky vybrané Ministerstvem financí. U obcí a krajů budou vztahy programového financování realizovány prostře
d
nictvím čerpacích účtů státního rozpočtu vedených u České spořitelny, a.s.; některé vybrané programy budou realizovány prostřednictvím Českomoravské záruční rozv
ojové banky, a. s.
Základní finanční toky ze státního rozpočtu na rok 2001 a státních fondů do rozpočtů územních samosprávných celků a okresních úřadů
jsou uvedeny ve sché
matu č. 1. Znázorněn je stav k 1. 1. 2001, tj. bez delimitací a rozpočtových opatření, které budou real
i
zovány v průběhu rozpočtového roku.
Grafické znázornění mechanismu fungování vztahů
programového financování
v roce 2001 je uvedeno ve schématech č. 2 a 3.
Základní finanční toky ze státního rozpočtu na rok 2001 do školství
jsou uvedeny ve schématech č. 4 a 5.
II. Rozpočty krajů
Nové kraje nebudou mít v roce 2001 ž
ádný podíl na státních daních. Jejich fi
nanční soběstačnost bude minimální (např. ze správních poplatků a podobných př
í
jmů). Výdajový rozpočet krajů se bude během roku měnit, neboť v souladu se zák
o
nem č. 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České r
e
publiky do majetku krajů, budou kraje přejímat do svého vlastnictví majetek z vlastnictví České republiky (k 1. 1. 2001 a v průběhu roku 2001).
Do rozpočtů krajů budou v roce 2001 poskytovány:
a)
účelové neinvestiční dotace ze státního rozpočtu
Tyto dotace jsou rozpočtovány ve státním rozpočtu (kapitole VPS) na úhr
a
du vymezeného okruhu běžných výdajů krajských úřadů (např. na platy zaměstna
n
ců, odměny zastupitelům, zákonné odvody na zdravotní a sociální pojištění a na ostatní provozní výdaje).
Tyto dotace (návratné finanční výpomoci) ze státního rozpočtu budou kr
a
jům p
o
skytovány formou přímých finančních vztahů.
b)
účelové investiční dotace z rozpočtů kapitol resortů
Tyto dotace (návratné finanční výpomoci) ze státního rozpočt
u budou kra
jům poskytovány z příslušných rozpočtových kapitol formou vztahu programového financování dle schématu uvedeného č. 3.
III. Rozpočty okresních úřadů
Z nového pojetí okresních úřadů, jako organizačních složek státu, vyplývají zásadní změny pro tok peněžních prostředků určených na jejich financování v roce 2001.
Okresní úřady nebudou své potřeby hradit svými příjmy. Okresní úřady budou zabezpečovat přímé financování jimi zřízených organizací (organizačních složek státu a příspěvkových organizací) a dále budou plnit funkci zprostředkovatele vztahu mezi státním rozpočtem a rozpočty obcí.
Rozpočet okresního úřadu je určován
závaznými ukazateli státního rozpočtu,
které jsou rozpočtovány formou souhrnných ukazatelů (celkovými příjmy a výdaji), jednotnými dílčími ukazateli výdajů (platy zaměstnanců, pojistné, převody fondu ku
l
turních a sociálních potřeb, celkové výdaje na financování programů s výjimkou ind
i
viduálních dotací) a specifickými dílčími ukazateli (platy zaměstnanců ve státní správě, dávky sociální péče, výdaje na dopravní obslužnost a dotace obcím).
Vztahy programového financování v případě poskytování individuálních dotací budou realizovány dle schématu uvedeného na straně l přílohy č. 2 materiálu.
Okresní úřady budou plnit funkci
a) zprostředkovatele peněžních prostředků z příslušných kapitol státního rozpočtu
ve vztahu k obcím
; jedná-li se o peněžní prostředky přidělované do rozpočtů obcí podle jmenovitě stanovených kritérií s tím, že jsou určeny ke spotřebě na úrovni obcí (např. dotace na výkon státní správy, na domovy důchodců, na vybraná zdr
a
votnická zařízení apod.),
b) poskytovatele finančních prostředků
ve vztahu k některým subjektům
; konečnými příjemci peněžních prostředků nejsou jen obce, ale i jiné subjekty (např. zachování a obnova kulturních památek podle zákona ČNR č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči).
IV. Rozpočty obcí
Rozpočty obcí jsou se státním rozpočtem na rok 2001 propojeny přímo formou dotací a nepřímo formou účasti na některých státních daních.
Forma podíl
u na státních daních je řešena zákonem č. 243/2000 Sb.
Vztahy mezi státním rozpočtem a rozpočty obcí mají dle zákona č. 218/2000 Sb. charakter dotací ve smyslu § 19 zákona č. 218/2000 Sb. a nebo formu financování programů dle § 12 a násl. tohoto zákona:
a) podle § 19 odst. 2 zákona č. 218/2000 Sb
. se dotace ze státního rozpočtu do ro
z
počtů obcí poskytují zásadně prostřednictvím kapitoly Okresní úřady.Tyto dotace jsou součástí závazných ukazatelů státního rozpočtu okresních úřadů a nebo jsou pro obce rozpočtovány v kapitole Všeobecné pokladní správy. Hlavnímu městu Praze, městům Brno, Ostrava a Plzeň (tj. městům, která vykonávají funkce okre
s
ních úřadů) se dotace ze státního rozpočtu poskytují přímo z příslušných kapitol státního rozpočtu (s výjimkou školství, MŠMT navrhuje odchylný postup).
Např. dotace obcím na ústavy sociální péče, domovy důchodců, školství, dopravní obslužnost, vybraná zdravotnická zařízení, výkon státní správy, jednotky sboru dobrovolných hasičů, sociální dávky jsou pro rok 2001 narozpočtovány v kapitole okresní úřady. Stejné dotace pro magistrátní města Praha, Brno, Ostrava, a Plzeň jsou obsaženy v kapitole VPS.
Další dotace pro obce např. na pozemkové úpravy, prevenci kriminality, volby do krajských zastupitelstev jsou vyčleněny v kapitole VPS. Uvolňovány b
u
dou v průběhu roku pr
o
střednictvím kapitoly Okresní úřady.
b) podle
§ 12 a násl. zákona č. 218/2000 Sb.
budou peněžní prostředky státního ro
z
počtu (kapitol resortů, Všeobecné pokladní správy) poskytovány obcím formou čerpacích účtů státního rozpočtu vedených u České spořitelny, a. s. do výše stan
oveného limitu.
Jedná se především o investiční dotace obcím, které jsou rozpočtovány v kapitolách resortů (program politiky bydlení, program výstavby a technické o
b
novy vodovodů a úpraven vod, kanalizací a ČOV, program výstavby a technické obnovy silniční sítě statutárních měst, program obnovy venkova aj.) a v kapitole VPS (program výstavby a technické obnovy zdravotnických a školských zařízení).
V tomto případě budou finanční vztahy realizovány bez zprostředkovatelské role okresního úřadu.
V. Státní fondy
Příjemcem peněžních prostředků od státních fondů mohou být v roce 2001
obce a kraje a jimi zřízené organizace s právní subjektivitou.
Převody peněžních prostředků budou realizovány na základě uzavřených vztahů přímo tak, že příslušný státní fond stanovené prostředky vydá převodem ve prospěch příjmového rozpočtu jejich příjemců, pokud to pravidla umožňují.
V roce 2001 budou obcím poskytovány např. dotace ze Státního fondu životn
í
ho prostředí na výstavbu čistíren odpadních vod, kanalizací, vodovodů a plynofikaci.
VI. Systém uvolňování a čerpání výdajů státního rozpočtu na financování programů podle zákona č. 218/2000 Sb. (rozpočtová pravidla).
Výdaje na financování programů (projektů a akcí) zabezpečované organizačními složkami státu a příspěvkovými organizacemi zřízenými orgány státní správy jsou če
r
pány prostřednictvím rozpočtových účtů vedených ČNB do výše limitů stanovených správcem programu (správcem rozpočtové kapitoly)
. Správce programu je však povi
nen respektovat limity stanovené pro financování programů v zákoně o státním ro
z
počtu. Dotace a návratné finanční výpomoci poskytované příspěvkovým organizacím lze rovněž poskytovat převodem z účtu poskytovatele na bankovní účet příjemce (viz § 16).
Vzhledem k tomu, že existují programy, jejichž správci rozhodují o financování projektů a akcí, jejichž investorem jsou organizační složky nebo příspěvkové organiz
a
ce zřízené jiným orgánem státní správy (např. Grantová agentura po
skytuje granty or
ganizacím v působnosti MŠMT, MZ, AV atd., MŠMT rozhoduje o financování v
ý
stavby sportovních zařízení organizací MO, MV apod.) je třeba řešit způsob převodu rozpočtových prostředků mezi kapitolami a taktéž i jejich čerpání. K tomuto účelu byl zaveden institut transferů rozpočtových prostředků mezi kapitolami formou rozpočt
o
vého opatření s tím, že limity výdajů stanovuje správce kapitoly, který transfer přijímá. Mechanismus fungování tohoto subsystému je graficky znázorněn a popsán ve schématu č. 2.
V rozpočtových pravidlech je jednoznačně stanoveno (viz § 16) které dotace a návratné finanční výpomoci jsou poskytovány prostřednictvím banky vybrané Mini
s
terstvem financí, konkrétně se jedná o výdaje státního rozpočtu na financování pr
o
gramů, které jsou
a) účelově určené na reprodukci majetku, který není ve vlastnictví České republiky,
b) podmínkou čerpání úvěrů se státní zárukou,
c) podmínkou čerpání prostředků EU.
Prostředky se poskytují prostřednictvím vybraných bank, na základě smluv uz
a
vřených mezi MF a těmito bankami s tím, že MF má zákonné zmocnění stanovit p
o
stup v uzavírání a realizaci těchto smluv, v provádění úhrad prací a dodávek a způsob vypořádání prostředků převáděných do těchto bank z výdajových účtů vedených ČNB, prováděcí vyhlá
škou.
Ministerstvo financí má pro případy uvedené v odst. a) smlouvu s Českou sp
o
řitelnou a.s. (ČS) a počítá se s její korekcí pro rok 2001 tak, aby byla podstatně zje
d
nodušena administrativa na základě využití informačního systému ISPROFIN. Mech
anismu
s fungování tohoto subsystému je graficky znázorněn a popsán ve schématu č. 3.
VII. Financování školství
Ve schématech č. 4 a 5 jsou znázorněny základní finanční toky ze státního ro
z
počtu na rok 2001 do školství.
Přímými náklady na vzdělávání se rozumí finanční prostředky na platy a n
á
hrady platů, popřípadě mzdy a náhrady mezd, na odměny za pracovní pohotovost, odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a odstupné, na náklady na zvláštním způsobem sta
novené odvody do sociál
ních a zdravotních fondů a ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů, na nezbytné zvýšení nákladů spojených s výukou dětí zdravotně postižených, na výdaje na učební pomůcky a dále na výdaje na učebnice a školní potřeby, pokud se žákům poskytují bezplatně, a rovněž výdaje na další vzdělávání pedagogických pracovníků a finanční prostředky nad stanovený rozsah finančních prostředků pro školy a školská zařízení, v nichž probíhá pokusné ověřování nových forem, metod nebo řízení vzdělávání, popřípadě na další rozvojové programy vyhlášené ministe
r
stvem v souladu se schváleným dlouhodobým záměrem ministerstva a příslušného kraje.
Provozními náklady se rozumí ostatní běžné výdaje neuvedené v předchozím odstavci.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví rozpočtové ukazatele, normativy a metodické pokyny, na jejichž základě školské referáty okresních úřadů či odbory školství magistrátních měst Ostrava, Plzeň, Brno a hl. město Praha (dále jen referáty školství a odbory školství MM), (v případě hl. m. Prahy se jedná o finanční zabezpečení škol a školských zařízení po dobu celého roku 2001) provedou rozpisy celoročních rozpočtů jednotlivým školám a školským zařízením, které budo
u ekono
micky zabezpečovat v období před jejich předáním.
Část 1 - Finační toky školství v působnosti okresních úřadů
A.
Přímé náklady
škol, předškolních a školských zařízení, která budou postupně delimitována z MŠMT na kraje:
·
v
1. čtvrtletí roku 200
1
budou prostřednictvím kapitoly okresních úřadů financ
o
vány všechny školy, předškolní a školská zařízení, které budou v dalších čtvrtletích postupně v termínech k 1. 4., k 1. 7. a k 1. 10. 2001 delimitovány z MŠMT na kr
aje;
přímé náklady
těchto organizací budou 2. 1. 2001 převedeny ve výši 1/4 celoročního rozpočtu (zohlední se 13. a 14. plat ve výši 50% průměrného platu) rozpočt
o
vým opatřením z kapitoly 333 do kapitoly 380 a školské referáty OkÚ je na zákl
a
dě rozpisu budou uvolňovat jednotlivým o
rganizacím;
·
ve 2. čtvrtletí roku 2001
se předpokládá I. etapa delimitace škol, předškolních a školských zařízení k 1. 4. 2001 na kraje;
přímé náklady organizací financovaných prostřednictvím školských referátů OkÚ
budou převedeny ve výši 1/4 celoročního rozpočtu (zohlední se 13. a 14. plat ve výši 50% průměrného platu) rozpočtovým opatřením z kapitoly 333 do kapitoly 380 a školské referáty OkÚ je na základě rozpisu budou uvolňovat jednotlivým o
rganizacím;
přímé náklady škol, předškolních a školských zařízení deli
mitovaných na kraje
bu
de MŠMT převádět čtvrtletně ve výši 1/4 celoročního objemu (zohlední se 13. a 14. plat ve výši 50% průměrného platu) přímo ze svého účtu u ČNB na jednotlivé kraje;
·
ve
3. čtvrtletí roku 2001
se předpokládá II. etapa delimitace škol, předškolních a školských zařízení k 1. 7. 2001 na kraje a postup financování bude obdobný jako ve 2. čtvrtletí 2001;
·
ve
4. čtvrtletí 2001
se předpokládá, že k 1. 10. 2001 bude III. etapou dokončena delimitace škol, předškolních a školských zařízení na kraj
e;
přímé náklady škol, předškolních a školských zařízení delimitovaných na kraje
bu
de MŠMT převádět čtvrtletně ve výši 1/4 celoročního objemu (zohlední se 13. a 14. plat ve výši 50% průměrného platu) přímo ze svého účtu u ČNB na jednotlivé kraje;
B.
Provozní náklady
škol, předškolních a školských zařízení, která budou postu
p
ně delimitována z MŠMT na kraje:
Provozní náklady
těchto organizací budou 2.1.2001 převedeny ve výši celoročního rozpočtu rozpočtovým opatřením z kapitoly 333 do kapitoly 380 a š
kolské refe
ráty OkÚ je na základě rozpisu budou uvolňovat jednotlivým organizacím.
Po delimitaci organizací na kraj další postup zabezpečí správce kapitoly 380;
C.
Přímé náklady
škol, předškolních a školských zařízení zřizovaných obcemi
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví normativy a metodické pokyny, na jejichž základě školské referáty OkÚ provedou rozpis celoročních objemů jednotlivým školám, předškolním a školským zařízením zřizovaným obcemi.
Přímé náklady obecních škol, předškolních a školských zařízení
bude MŠMT čtvrtletně (zohlední se 13. a 14. plat ve výši 50% průměrného platu) převádět rozpočtovým opatřením do kapitoly 380 a školské referáty OkÚ je na základě rozpisu budou uvolňovat jednotlivým organizacím.
V souladu s postupně probíhající delimitací škol, předškolních a školských zař
í
zení podle zákona č. 157/2000 Sb. budou i prostředky obecním školám daného okresu převáděny jako účelové z účtu MŠMT u ČNB přímo na kraj s rozpisem členěným na okresy.
D. Soukromé školy, předškolní a školská zařízení
Prostředky určené pro soukromé školy, předškolní a školská zařízení bude MŠMT čtvrtletně převádět rozpočtovým opatřením do kapitoly 380 a školské referáty OkÚ podle metodiky stanovené MŠMT poskytnou dotace jednotlivým organizacím dle smluv uzavřených na základě zákona č. 306/1999 Sb.
V souladu s postupně probíhající delimitací škol, předškolních a školských zař
í
zení podle zákona č. 157/2000 Sb. budou i prostředky soukromým školám daného okresu převáděny jako účelové z účtu MŠMT u ČNB přímo na kraj.
E. Církevní školy, předškolní a školská zařízení
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy provede rozpis rozpočtu přímo jednotlivým církevním školám, předškolním a školským zařízením.
Prostředky určené pro církevní školy, předškolní a školská zařízení bude MŠMT čtvrtletně převádět rozpočtovým opatřením do kapitoly 380 a školské referáty OkÚ podle rozpisu MŠMT poskytnou dotace jednotlivým organizacím.
V souladu s postupně probíhající delimitací škol, předškolních a školských zař
íz
ení podle zák. č. 157/2000 Sb. budou i prostředky církevním školám daného okresu převáděny jako účelové z účtu MŠMT u ČNB přímo na kraj s rozpisem členěným na jednotlivé organizace.
F. Programové financování
Podle § 17 zákona č. 564/1990 Sb., ve znění zákona č. 132/2000 Sb. kraj v s
a
mostatné působnosti spravuje školy a školská zařízení, které zřizuje, zejména tím, že zabezpečuje investiční výdaje a neinvestiční náklady kromě mzdových prostředků, učebnic, školních pomůcek a potřeb hrazených státem,
nestanoví-li tento zákon jinak.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy předá Ministerstvu financí, které bude nadále zabezpečovat tyto programy v kapitole 380, dokumentaci k jednotlivým akcím programů:
- č. 333 110 výstavba a obnova budov základních škol (zřizované MŠMT)
- č. 333 210 výstavba a obnova budov středních škol
s vyčíslením finančních objemů roku 2001 v členění po okresech na jednotlivé stavby, pro státní školy a školská zařízení přecházející do dočasné působnosti okresních úřadů a poté do působnosti krajů. Kompletní dokumentace jednotlivých akcí programů př
e
chází ze školských úřadů na referáty školství okresních úřadů.
Z kapitoly 333 bude MŠMT nadále zajišťovat programy č. 333 110 a č. 333 210 (v novém programu od 1. 1. 2001) pro školy a školská zařízení, které nadále zůstávají ve zřizovatelské kompetenci MŠMT (viz příloha č. 2 zákona č. 157/2000 Sb.).
Současně bude MŠMT z kapitoly 333 zajišťovat buď přímo nebo prostředni
c
tvím orgánu kraje v přenesené působnosti (MŠMT předpokládá uplatně
ní obou variant) další programy:
·
č. 333 120 podpora koncepčního vzdělávání rozvoje základních škol (inovační a rozvojové programy),
·
č. 333 220 podpora koncepčního vzdělávání středních škol,
·
č. 333 116 náhrada objektů základních škol vydaných v restituci podle zákona č. 164/1998 Sb. a zákona č. 246/2000 Sb.,
·
č. 333 216 náhrada objektů středních škol vydaných v restituci podle zákona č. 164/1998 Sb. a zákona č. 246/2000 Sb.,
·
č. 333 810 informační systémy,
·
č. 333 080 odstranění škod způsobených živelnými událostmi,
Na základě usnesení vlády č. 351 ze dne 10. dubna 2000 a na základě § 12 odst. 5 písm. b) zákona č. 564/1990 Sb., ve znění zákona č. 132/2000 Sb. bude MŠMT z
a
jišťovat koncepci státní informační politiky ve vzdělávání (viz program č. 333 810).
Část 2 - Finanční toky ve školství v působnosti magistrátních měst
Principy uvedené v části 1 nelze použít pro školy a školská zařízení v půso
b
nosti magistátních měst, neboť jejich rozpočty nejsou součástí kapitoly 380. “Přímé náklady na vzdělávání” a prostředky pro soukromé a církevní školství nebudou pře
d
mětem rozpočtovýchopatření mezi kapitolou 333 MŠMT a 380 okresní úřady, ale b
u
dou převáděny čtvrtletně přímo z účtu MŠMT u ČNB na jednotlivé magistáty. Ro
z
počtové opatření za celoroční objem provozních výdajů, příjmů a příslušných částí programového financování bude provedeno ve vztahu Ministerstva financí a kapitola 333 MŠMT.
Část 3 - Zúčtování finančních prostředků
Pro zúčtování finančních prostředků platí následuj
ící zásady:
a) za zúčtování prostředků za období, kdy organizace byla financována z kapitoly 380, odpovídají přednostové okresních úřadů,
b) za zúčtování přímých nákladů za období, kdy organizace byly již delimitovány na kraj, a dalších prostředků poskytnutých z kapitoly 333 (soukromé a církevní školy) odpovídá prostřednictvím krajů MŠMT,
c) za zúčtování provozních nákladů za období, kdy organizace byly již delimitovány na kraj, odpovídá kapitola 380,
d) v případě magistátních měst Brno, Ostrava, Plzeň a hlavní město Praha odpovídají magistráty za zúčtování tzv. “přímých nákladů na vzdělávání” a prostředků na soukromé a církevní školy Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Za zúčtování provozních nákladů a příslušných prostředků progra
mového financování odpovídají Ministerstvu financí.
Uvedené zásady budou zapracovány správcem kapitoly 380 - Okresní úřady do metodického pokynu pro finanční zúčtování se státním rozpočtem za rok 2001.
Část 4 - Zajištění plynulosti financování
V etapě transformace státní správy a samosprávy budou rozpočtová opatření, v kapitole 333 MŠMT, kapitole VPS a kapitole 380 Okresní úřady uvedená v částech 1 a 2, realizována k 1. 1. 2001 (event. k 2. 1. 2001) v dohodnutých ukazatelích s tím, že konečná změna ukazatelů a limitů mzdové regulace včetně změny rozpočtové skladby bude ze strany MŠMT předložena do 31. 3. 2001 na základě rozpisu prostředků prov
e
deného magistáty měst Prahy, Plzně, Ostravy a Brna a okresními úřady.
Schéma č.1, č. 2 a č. 3
Nejsou k dispozici.