Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1997 > 1997-08-20

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 20. srpna 1997 č. 499 + P

k systémové podpoře rozvoje městské hromadné dopravy a linkové autobusové dopravy


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. b e r e n a v ě d o m í systémovou podporu rozvoje městské hromadné dopravy a linkové autobusové dopravy, obsaženou v důvodové zprávě předloženého materiálu;

II. s c h v a l u j e systémovou podporu s finanční účastí státu pro tříleté období počínaje rokem 1 998 do výše

1. 550 mil. Kč ročně na rozvoj povrchové městské hromadné dopravy,

2. 150 mil. Kč ročně na linkovou autobusovou dopravu,

za podmínek uvedených v příloze tohoto usnesení;

III. u k l á d á

1. ministru dopravy a spojů ve spolupráci s ministrem financí zahrnout do návrhu státního rozpočtu v jednotlivých letech finanční účast státu na obnově vozového parku a rozvojových potřebách povrchové městské hromadné dopravy a na obnově vozového parku linkové autobusové dopravy,

2. ministru dopravy a spojů ve spolupráci s primátorem hlavního města Prahy zpracovat a vládě předložit do 15. září 1997 návrh podpory rozvoje pražského metra.


Provedou:

ministři financí, dopravy
a spojů, průmyslu a obchodu,
pro místní rozvoj,
místopředseda vlády a ministr
životního prostředí


Na vědomí:

primátor hlavního města Prahy




Předseda vlády
prof. Ing. Václav K l a u s , CSc., v. r.

P ř í l o h a k usnesení vlády ze dne 20. srpna 1997 č. 499



Finanční účast státu na systémové podpoře rozvoje městské hromadné dopravy a linkové autobusové dopravy



Státní rozpočet České republiky se účastní:

1. a) do výše 30 % pořizovacích nákladů na obnově vozového parku tramvajové a trolejbusové městské hromadné dopravy,

b) do výše 20 % pořizovacích nákladů na obnově vozového parku autobusové městské hromadné dopravy a linkové autobusové dopravy,

c) dalším nejvýše 20 %ním finančním podílem na pořizovacích nákladech při obnově vozového parku městské hromadné dopravy nízkopodlažními tramvajemi, trolejbusy a autobusy, o který navýšit účast SR uvedenou v bodech 1 a) a 1 b).

2. a) do výše 30 % celkových investičních nákladů rozvojových potřeb tramvajových a trolejbusových tratí a souvisících staveb,

b) do výše 10 % celkových investičních nákladů rozvojových potřeb staveb, souvisících s autobusovou městskou hromadnou dopravou s tím, že podmínkou účasti státu na financování obnovy vozového parku a rozvojových potřebách městské hromadné dopravy ve městech České republiky je účast rozpočtu obcí a měst a preference tuzemských osob zajišťujících veřejnou zakázku. Účelnost a únosnost účasti státu posoudí společná komise Ministerstva dopravy a spojů, Ministerstva financí, Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva životního prostředí a Ministerstva pro místní rozvoj.