Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2000 > 2000-10-16

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 16. října 2000 č. 1020 + P

k poslaneckému návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb.,
o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a
o doplnění zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů,
ve znění zákona č. 35/1993 Sb. se změnami a doplňky
provedenými zákonem č. 83/1995 Sb.
(sněmovní tisk č. 724)


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona č. 35/1993 Sb. se změnami a doplňky provedenými zákonem č. 83/1995 Sb. (sněmovní tisk č. 724) stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;

II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.


Provede:
předseda vlády




S t a n o v i s k o

vlády k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb.,
o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a
o doplnění zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů,
ve znění zákona č. 35/1993 Sb. se změnami a doplňky provedenými zákonem
č. 83/1995 Sb.
(sněmovní tisk č. 724)


Vláda na své schůzi dne 16. října 2000 projednala a posoudila návrh zákona, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona č. 35/1993 Sb. se změnami a doplňky provedenými zákonem č. 83/1995 Sb., (sněmovní tisk č. 724) a vyjádřila s tímto návrhem n e s o u h l a s zejména z těchto důvodů:

Navrhované opatření je nesystémové a nespravedlivé neboť nesměřuje k obecnému zvýšení úrovně státní podpory, ale znamená pouze zvýhodnění obyvatel s vyššími příjmy, kteří jsou schopni navrhovanou vyšší částku ročně naspořit.

Vláda současně upozorňuje, že státní podpora stavebního spoření je poměrně vysokým mandatorním výdajem státního rozpočtu a navrhované opatření by znamenalo jeho další zvýšení, a to bez záruky, že tyto finanční prostředky budou využity na bytové účely. V rámci komplexního řešení rozvoje bytové výstavby vláda upřednostňuje užití finančních prostředků státního rozpočtu formou dotací Státnímu fondu rozvoje bydlení.

Dále vláda upozorňuje, že dopad návrhu zákona není pro rok 2001 rozpočtově kryt a navíc rozpočtový dopad je v návrhu zákona odhadnut špatně, neboť by mohl činit 3 až 4 mld Kč.