Úvodní stránka
>
Jednání vlády
>
Dokumenty vlády
>
2002
>
2002-04-03
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY
USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne
3. dubna 2002
č.
350 + P
o změně usnesení vlády z 19. dubna 2000 č. 391,
k zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání - 112
v České republice
Vazba na záznam z jednání vlády:
V l á d a
I. m ě n í přílohu usnesení vlády z 19. dubna 2000 č. 391 tak, jak je uvedeno v příloze tohoto usnesení;
II. b e r e n a v ě d o m í zvýšení cílového početního stavu příslušníků a občanských zaměstnanců Hasičského záchranného sboru České republiky o 52 příslušníků z 11 531 na 11 583.
1. místopředseda vlády
PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.
P ř í l o h a
k usnesení vlády
ze dne 3. dubna 2002 č. 350
Zásady a harmonogram zavedení
jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 v České republice
I. ZÁSADY ZAVEDENÍ TÍSŇOVÉHO ČÍSLA - 112
Zásada č. 1
Jednotné evropské číslo tísňového volání - 112 bude v České republice v souladu s přiloženým harmonogramem svedeno na 14 telefonních center tísňového volání na úrovni krajů vybudovaných u krajských operačních a informačních středisek hasičských záchranných sborů krajů.
Zavedením jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 se rozumí vytvoření nezbytných technických provozních a organizačních podmínek a opatření k tomu, aby byla vyřizována tísňová volání adekvátně s národní organizací integrovaného záchranného systému a technickými možnostmi. Ověření správné funkčnosti technologie telefonního centra tísňového volání a technologie krajského operačního a informačního střediska hasičského záchranného sboru kraje proběhne na pilotním projektu na území Jihočeského kraje.
Zásada č. 2
Telefonní centrum tísňového volání je pracoviště, které zabezpečuje:
·
příjem tísňových volání v české i cizí řeči,
·
vyhodnocení tísňové zprávy,
·
předání potřebných údajů (zejéma identifikace mimořádné události a jejího místa) místně příslušnému operačnímu středisku složky integrovaného záchranného systému odpovědnému
vysílat síly a prostředky k místu mimořádné události.
Zásada č. 3
Telefonní centra tísňového volání budou personálně obsazena v závislosti na počtu obyvatel na obsluhovaném území a kvalifikovaném odhadu počtu tísňových volání.
Zásada č. 4
Obsluhu telefonních center tísňového volání budou zabezpečovat příslušníci Hasičského záchranného sboru ČR. Potřebný počet příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR je řešen v roce 2001 nárůstem početního stavu o 116 příslušníků a dále bude řešeno navýšení počtu obsluh telefonních center tísňového volání o 52 příslušníků v roce 2002 v rámci přiděleného rozpočtu mzdových prostředků v roce 2002 a zvýšením cílového početního stavu příslušníků a občanských zaměstnanců Hasičského záchranného sboru ČR o 52 příslušníků. Přijímány budou pouze osoby s potřebnými jazykovými znalostmi (velmi dobrá znalost anglického, případně německého jazyka), u nichž bude po přijetí zabezpečeno absolvování odborné a jazykové přípravy.
Zásada č. 5
Obsluhy telefonních center tísňového volání budou systematicky jazykově a odborně připravovány pro příjem tísňových zpráv v jazyce anglickém a v jazyce německém. Příjem tísňových zpráv v jiných cizích řečech než angličtina a němčina bude řešen softwarovou podporou, spoluprací s nepřetržitými pracovišti provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí a s ostatními operačními středisky základních složek integrovaného záchranného systém. Pro zajištění odborné způsobilosti obsluh pro činnost na telefonních centrech tísňového volání bude vybudováno školní pracoviště jako součást školního operačního a informačního střediska.
Zásada č. 6
Financování zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 (realizace pilotního projektu, vybudování telefonních center tísňového volání, zdokonalení propojitelnosti s ostatními operačními středisky a vybudování školního pracoviště) bude zabezpečeno následujícím způsobem:
·
mzdové a související náklady a provozní náklady spojené s výkonem služby na telefonních centrech tísňového volání budou hrazeny ze státního rozpočtu prostřednictvím rozpočtové kapitoly Ministerstva vnitra,
·
vstupní investiční náklady, investiční náklady na modernizaci technologie telefonních center tísňového volání a propojitelnosti operačních středisek, náklady na provozování, údržbu a opravy technologie budou financovány Českým Telecomem a.s., pracoviště a technologické řešení bude dodáváno jako placená služba a náklady na ni budou hrazeny ze státního rozpočtu prostřednictvím rozpočtové kapitoly Ministerstva vnitra.
Budování a financování krajských operačních a informačních středisek Hasičského záchranného sboru ČR a budování telefonních center tísňového volání bude řešeno společně jako jeden projekt.
II.
HARMONOGRAM ZAVEDENÍ TÍSŇOVÉHO ČÍSLA - 112
Původní Harmonogram zavedení jednotného tísňového čísla - 112 zůstává v platnosti s tím, že investiční výdaje určené na školní operační středisko se použijí:
·
na řešení stavební a technologické připravenosti školního operačního střediska pro dodávku technologie a úpravu navazujících a souvisejících technologií,
·
na řešení pilotního projektu na území Jihočeského kraje.